Tarifa (SP) - morgen varen we over - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van Heleen en Arnold - WaarBenJij.nu Tarifa (SP) - morgen varen we over - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van Heleen en Arnold - WaarBenJij.nu

Tarifa (SP) - morgen varen we over

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Heleen en Arnold

14 Januari 2010 | Spanje, Tarifa

Even een rustdag in Tarifa (SP) voordat we morgen over varen naar Marokko.
Onze reis tot nu:
Sneeuw in Frankrijk. Vrachtwagens werden van de weg gehaald en mochten niet meer door rijden. Brrrrr het was heel erg koud.

Een personenauto die voor ons reed op de tolweg en plotseling dwars op de weg stond. We dachten nog: wat doet die auto nu plots dwars op de weg en daar vloog ie al tegen de railing aan, vloog in de lucht, maakte een koprol, kwam op de banden terecht. De bovenkant was helemaal ingedeukt en...... de passagiers stapten uit de auto. Wij natuurlijk gas los, in de remmen, alarmlichten aan. Gelukkig kregen de inzittenden meteen hulp van Fransen die de weg ook blokkeerden met hun auto.

De Spanjool in het tolhokje die ons en de Sprinter eens over zijn brilletje aankeek, waarna we het goedkope tarief mochten betalen.
Wij natuurlijk blij en betalen. Hij ook blij "dankoewel" zei hij op zijn beste Nederlands.
Sowieso de reacties bij de tolhokjes in Frankrijk en Spanje. Mannen die twee keer moesten vragen hoe hoog die bus wel niet was en spontaan half uit het tolhokje hingen om het allemaal eens goed te bekijken. Of die toch echt aan een collega moesten gaan vragen onder welke categorie deze bus nou eigenlijk viel. Ze waren ons allemaal goed gezind, zowel Frankrijk als Spanje zijn we op goedkoop tarief doorgekomen.

De tickets naar Marokko.
Die kun je kopen bij Carlos, afslag 112 bij Algeciras.
150 euro voor een retourje Algeciras - Tanger. Ja en wacht u even meneer en mevrouw; hier ook nog een fles apelcider (4% alcohol), een chocoladecake en een sleutelhanger.
Dankoewel, zullen we maar zeggen.
Bij de tickets kregen we meteen een uitdraai in drievoud met onze autogegevens er op. Waarschijnlijk is dit ipv het formulierwerk dat we anders nog in Tanger moeten uitvoeren. Nu staat alles al in de computer, dat zou het iets makkelijker moeten maken. Morgen gaan we het allemaal beleven.

• 14 Januari 2010 - 17:33

Marjke Van Beek:

Ik verheug me alweer op al jullie verhalen en prachtige foto's. Heel veel plezier, goede reis en geniet ervan!
    Marijke

• 14 Januari 2010 - 18:24

Marleen:

Zit nu ook eens te denken aan winterbanden; maar hoe lang zal de auto nog meegaan. E nu voor 2 weken in Orlando, avatar, in de zon. raan gistrn 15 geworden, kan bijna jaar niet meer afwachten totdat.... y nw brommer, te veel problemen, krijgt hij hopenlijk morgen. hebben h&s ook nw website? veel liefs en toitoi

• 14 Januari 2010 - 20:57

Martine:

Nou dat begint goed bij jullie reis. Koud he in FR. En wijmaar zagen zagen wiedewiedewagen en jullie lekker onder de afrikaanse zon. maak er een top-reis van lieverds! ik hou jullie in de gaten! leuk!

• 16 Januari 2010 - 18:29

Erwin:

Groetjes uit warme, bewolkte Orlando. Doe hier weer de Wizards cursus. Goed vervolg van jullie reis

• 17 Januari 2010 - 01:33

Jos En Maria Kemme:

Hoi Heleen en Arnold,

Hoezo, een ster meer dan de Toyo?! Hij is echt top, zeker hier op de ripio in Zuid-Amerika. Maar okay. zo'n sprintertje mag er ook zijn. We hebben net 4 dagen DAKAR gevolgd. Onwijs gaaf met al die maffe Argentijnen. Eén groot feest, veel lawaai, veel stof,onze eigen favorieten, kortom een superspektakel. Nu op weg naar Ushuaia.
    Zie: www.zuidkaper.nl.
    Hartelijke reisgroeten van Maria en Jos

• 20 Januari 2010 - 17:58

Mooi Mook Aan De Maa:

vanuit Mooi Mook aan de maas alvast gefeliciteerd met je verjaardag.
    Geniet er samen van.
    gr Lars, Frank en Mirella

• 21 Januari 2010 - 09:07

Marleen:

hieperdepiep hoeraaaaaaa van harte gefeliciteerd en alvast een smakelijk eten voor vanavond

• 21 Januari 2010 - 18:33

Marleen Wegh:

Hallo Heleen en Arno,

Heleen van harte gefeliciteerd!!!!!!!!!!
    Ik zal er vanavond een lekker glaasje op drinken in een zandbak. Vandaag nog mailcontact gehad met Ineke en zij schreef: zaten we maar lekker in de woestijn net zoals Ariens! Vandaar die borrel in de zandbak.

Geniet en hoop dat jullie het goed hebben.

Groeten Marleen

Verslag uit: Spanje, Tarifa

Heleen en Arnold

Wij zijn Heleen en Arnold. De oude professor heeft ooit tegen ons gezegd, wacht niet tot later; doe wat je wilt en doe het nu! En dat is inderdaad ons motto: Doe het nu! Wacht niet tot later! Dit heeft inmiddels geresulteerd in reizen door West-Afrika, Algerije, Marokko en Oman, altijd met eigen vervoer. Afwisselend met Landcruiser of Landrover en dit jaar (2010) met een Mercedes Benz Sprinter 316 CDI, omgebouwd tot 4 x 4 door IGLhaut. Lees onze verhalen en zie de foto's en video's, laat je verrassen én geniet! We vinden het leuk als je laat weten hoe jij het vindt.

Actief sinds 24 Dec. 2008